יין אדום יחד עם הנשנוש האולטימטיבי לצד כוס היין שלך

גלו את האטרקציות הנסתרות בצפון! מלאו את הטופס כדי למצוא אטרקציה מושלמת להרפתקה והנופש הבא שלכם.

יין אדום יחד עם הנשנוש האולטימטיבי – אומרים שיין לא יכול להגיע לבד רק כיין, והוא חייב להתלוות לנשנוש קולינרי טעים שיענג את כל בלוטות הטעם יחדיו. כשהיין טוב, הוא משתלב מושלם עם כל ארוחה טובה, נשנוש של גבינות שונות וגם פירות. שילוב מוצלח שיתאים ליין לבן מומלץ או יין אדום מומלץ- יחד עם המאכל שמתאים להם בטעמים, שיפתחו את טעמי היין שבכוס עוד יותר על בלוטות הטעם שלכם.

אדום או לבן?

כשחושבים על יין לבן, חושבים על מאכלים קולינריים מעודנים ודגים בעיקר, ועדיף גם להתאים לכל מאכל יין לבן מומלץ ולא סתם עוד יין שמצאתם במבצע, כדי לחוות את כל חווית הטעמים במלואה.

לגבי יין אדום, הוא עובד טוב יותר עם מאכלים בטעמים דומיננטיים ובשרים אדומים. לחילופין יין אדום מומלץ מאוד גם עם שוקולד.

לעומת זאת, יש שיגידו שההתאמה המוגדרת הזו היא דווקא קלישאה, מאחר ויש להתייחס דווקא לרמת החומציות של היין הנבחר ולאו דווקא לצבעו ולזן הענבים שממנו הוא נוצר, ועל ידי כך לבחור יין בטעם שיהיה מנוגד למאכל שלכם, ליצירת האיזון המושלם.

לדוגמא, אם עלייכם לבחור יין שיתאים לארוחה קולינרית מתוקה- כנראה שתבחרו ביין שיהיה חומצי יותר ופחות מתוק, כי אם תשתו יין מתוק עם מאכל מתוק- הטעם משתבש ולא מרגישים את טעמם המתוק של היין או הקינוח.

בקצרה, יין מתוק יתאים למאכלים מלוחים ויין חמוץ יתאים למאכלים מתוקים.

יין וגבינות

ללא ספק כי חלק מהנשנושים המושלמים ביותר לצד לגימת היין האהוב האהוב עלינו הוא גבינות שונות.

לכן, כשמבקרים ביקבים ובייחוד יקב בצפון, ניתן למצוא בכל פינה ביקב טעימות יין וגבינות מוגשים צד לצד.

כל חובב יין מושבע חייב לסיירו לבקר ביקבים ברחבי הארץ, ובייחוד יקב בצפון בו תוכלו למצוא את ההסבר המרתק על הכנת היין ומידע מקצועי ומרתק על הבציר, לצד הגשת טעימות יין וגבינות מפתות ומגרות את כל בלוטות הטעם.

  • יין וגבינה משתלבים נהדר יחדיו אך יש לבחור בקפידה מאחר וישנם סוגים רבים של גבינות וטעמים מגוונים, ולא כל טעם יתאים לכל יין.
  • יין מזן סוביניון בלאן, יתאים לגבינות קשות בעיקר כמו פרמז׳ן, שוויצריות, גאודה וצ׳דר. יין מזן שרדונה דווקא יתאים טוב יותר לגבינת עיזים או גבינת שמנת.
  • יין רוזה יתאים לגבינות מוצרלה ופטה, יין מרלו יתאים לברי, גורגונדזולה, גאודה או פרמז׳ן.
  • יין מזן קברנה פרנק יתאים לגבינות דומיננטיות יותר כמו דאנה בלו או שאר הגבינות הכחולות, גבינות עיזים או קממבר.

למרות שגבינה היא מלוחה לרוב או במליחות מעודנת מאוד, לעיתים כדאי לשלב באותו מגש האירוח גם כמה פירות חתוכים לנשנוש כמו תפוחים אגסים תותים או אפרסקים למשל.

מאמרים:

 

לבחור יצירתי

לא רק גבינות וקינוחים או ארוחות מפוצצות של בשר אדום יתאימו לליווי של יינות לצידם. ישנם עוד סוגים רבים של נשנושים מגניבים שהומצאו בקרב תושבים ברחבי העולם, שאפשר להמציא להגשה לצד היין או לנשנוש רגעי ומכורבל בבית.

בייגל אמריקאי עם יין רוזה הוא שילוב שנולד בניו יורק וטרנד שהתחזק ברשת והפך לויראלי בייחוד בתקופת מגיפת הקורונה.

יין שרדונה עם לחמניית בריוש הוא שילוב אלגנטי ומסוגנן הנולד בצרפת.

צלחת חומוס מלווה בכוס סוביניון בלאן. נשמע מוזר אבל טרנד חזק ביותר באירופה ובארצות הברית בקרב חובבי החומוס ששם המאכל נחשב לאקזוטי. חובת טעימה בהחלט.

אגוזים, פיצוחים ובקבוק שרדונה הולכים יחד נהדר, אך כדאי לשים לב לאיכות הפיצוחים הקלויים שלא יהיו מומלחים מדי ולא יזיקו לטעם של היין או לבלוטות הטעם שלכם בכלל.

ניווט מהיר במאמר

בחרו את התאריך

מלאו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי